10:17 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعت خودروسازی

وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
بی‌اعتمادی سهامداران؛ پاشنه آشیل ثبات بازار سرمایه
نماد برتر: بازگشت ثبات و بازسازی اعتماد مخدوش شده سهامداران از جمله مهمترین اقداماتی است که دولت باید در راستای ایجاد آرامش در بازار سرمایه انجام ده
صنعت و بازار خودرو؛ نیازمند تقویت زیرساخت و اصلاح شیوه‌ها
تولید با کیفیت، داخلی سازی، تقویت بنیه صنعت خودروسازی و اصلاح برخی شیوه‌ها و روش‌ها با طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو امکان‌پذیر خواهد شد.
حمایت مجلس از لغو قیمت گذاری دستوری خودرو
لغو قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو کشور باعث می شود ضمن ایجاد رقابت در صنعت، دست دلالان هم از بازار کوتاه شود.
پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس
اگر روند قیمت گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین گیر می‌شوند.
تغییر ظرفیت تولید خودرو؛ برنامه جدید وزارت صمت
وزارت صمت برنامه تغییر تیراژ و نوع تولیدات صنعت خودرو را تا پایان سال جاری در دستور کار دارد همچنین برنامه‌های دیگری برای بهبود شرایط این صنعت تا سال 1401 و 1402 اجرایی می‌شود.
دو خودروساز بزرگ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
قیمت‌گذاری ناموفق سبب ایجاد بحران در صنعت خودروسازی شده و هر دو خودروساز بزرگ را مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت کرده است. با ادامه این شرایط، فروپاشی صنعت خودروسازی کشور محتمل است.
برون‌رفت صنعت خودرو از بحران با اجرای «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»
قیمت‌گذاری دستوری، صنعت خودروسازی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»، یکی از راهکارهای خروج این صنعت از زیان‌دهی در صورت تداوم قیمت‌گذاری است. براساس این ماده، دولت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده، به خودروسازان است.
کاهش سهم «سایپا» با خروج پراید از چرخه تولید
دو غول خودروساز کشور در چند سال اخیر حاصلی جز شناسایی زیان نداشتند و سیاست‌های غلط قیمت گذاری، ضمن ملتهب کردن بازار، سود این صنعت را به جیب دلالان ریخت.
گرانی اخیر قمیت خودرو ناشی از قطع مکرر برق است / چالش های قطعه سازان
دبیران دو انجمن قطعه‌سازان و صنایع همگن قطعه سازی و یک فعال صنعت ، گرانی اخیر قمیت خودرو را ناشی از قطع مکرر برق دانسته و درباره چالش های صنعت توضیح دادند .
چرا نیروگاه‌ها فیوز پروندند؟
ریشه تمامی مشکلات اقتصادی صنعت برق تفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق است و مهم‌ترین عامل کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت، عدم پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده طبق قانون حمایت از صنعت برق است.
سقوط «ایران خودرو» به دره زیان
نماد برتر - عملکرد شرکت «ایران خودرو» در سالیان اخیر نتیجه‌ای جز انباشت زیان نداشته و با روند کنونی بعید به نظر می‌رسد بتواند راه خروج از دره زیان را پیدا کند.
خودرو نیازی به دستور شورای رقابت ندارد / عملکرد جزیزه ایی دولت
نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به نادیده گرفتن هزینه‌های تمام‌شده در قیمت‌گذاری دستوری و عملکرد جزیزه ایی دولت گفت: خودرو در اقتصاد سالم نیازی به دستور شورای رقابت ندارد.
قیمت گذاری دستوری تنها دلیل زیان خودرو سازان
نماد برتر- قیمت گذاری دستوری اقدامی است که فقط در کشور ما اتفاق می افتد و در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.
علت غیرقانونی بودن ابلاغیه وزیر صنعت و لزوم عدم دخالت دولت در بورس
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه از مغایرت ابلاغیه وزیر صنعت با شیوه نامه ابلاغی معاون رییس جمهور خبر داد و گفت: دولت باید با تجدیدنظر در شیوه قیمت‌گذاری دستوری ، دخالت در بورس را رها کند.
صفحه قبل | صفحه بعد